Garwolin

Myślała, że pomaga koleżance. Oszust wypłacił jej pieniądze na drugim końcu Polski

Region Pon. 18.09.2023 14:24:37
18
wrz 2023

Mieszkanka powiatu garwolińskiego straciła 2 tys. zł. Była przekonana, że pomaga koleżance, a w rzeczywistości przekazała swoje pieniądze oszustowi. Policjanci apelują o większą ostrożność przy transakcjach z użyciem kodu mobilnej płatności. Zanim przekażemy kod upewnijmy się telefonicznie, czy to faktycznie znajomy prosi o taką pomoc.

Kilka dni temu do garwolińskiej komendy zgłosiła się kobieta, która przekazała, że ktoś włamał się na jej konto na popularnym portalu społecznościowym. - Oszust podszył się pod zgłaszającą i wysłał do jej znajomych prośby o wsparcie finansowe poprzez przesłanie kodów do szybkich płatności. Jedna z osób myśląc, że wiadomość pochodzi od prawdziwego nadawcy, przesłała kod tracąc w ten sposób 2 tys. zł. Gotówka została wypłacona z bankomatu przez nieznaną osobę w województwie podkarpackim – informuje podkom. Małgorzata Pychner, rzecznik prasowa KPP Garwolin.

Policjanci po raz kolejny apelują do wszystkich o ostrożność. Zanim zdecydujemy się pomóc znajomej osobie, skontaktujmy się z nią i ustalmy, czy faktycznie potrzebuje wsparcia. Nie zapominajmy też o tym, aby przy zatwierdzaniu płatności sprawdzić, gdzie jest dokonywana. Jeśli spodziewamy się transakcji na terenie naszego miasta, nie akceptujmy wypłat na drugim końcu Polski.

Jak się chronić?

•pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione
•pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu korzystania z niej
•nie otwierajmy maili od nieznanych nadawców, ani zawartych w nich załączników
•oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. W przypadku wątpliwości nie wpisujmy swojego loginu i hasła
•stosujmy dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych – wówczas o wiele trudniej przejąć konto, ponieważ zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem
•potwierdzajmy tożsamość osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory i proszą o podanie kodów do płatności mobilnej – najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie chwilę, a dzięki temu zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu – a nie oszustowi – przekazujemy pieniądze
•sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej – przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie
•chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

na podst. inf. KPP
Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Waldemar Jaroń
+48.509056641

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.